RST simadiy

Jag korsar bibliotekets korridorer, som på något sätt är andens vägar. Jag viskar nästan till Saktouris dikt: "Jag har inte skrivit dikter / bara korsar i monument jag spikar." De flesta författare av dessa böcker är i alfabetisk ordning framför mina ögon. Det enda spåret av dessa böcker är deras fula kamp för att förklara, beskriva, förutse, informera, föreställa sig. Vad de gjorde med alla dessa böcker lyckades ett tag eller för andra. De har fått en evighet, men de är inte här nu för att klara det. Useless evighet kan vara omanaglig. Mitt jobb, i århundraden, är att bry sig: dialog spår de lämnar efter sig personer som föreställde dialog böcker intill biblioteket hyllor. Det är inte mitt jobb att välja, föredra, censurera. Jag tjänar andens anarki. Inte afasi, inte den dödliga tystnaden efter striden om idéer och människor, jag tjänar anarki. Jag tar hand om de strider som äger rum, jag tar hand om striderna att äga rum. Jag ger fri tillgång till kunskap, organiserar och organiserar jag, jag gör nycklar till historia, vetenskap, konst. För alla. Inte för något jag öppnar dörren till esas- in här tvingades att acceptera att man inte vet allt som fantasi och din visdom har gränser. Hur många slag tar dina gränser här. För mig spelar ingen roll vem du är, vad du vet. Bara vad du behöver bry dig om. Och till våra behov är vi alla lika. Jag minns vad jag såg i år i läsning, böjd över böckerna: studenter, elever, före detta ministrar, suppleanter, åklagare, hemmafruar, akademiker, läkare, arbetare, lärare, advokater, författare, forskare, höger, vänster, mer högerkanten, mer vänsterorienterad och ... mitt. Dessa senaste åren, dessa månader av köttätande kris regeringar stänger bibliotek, förakt, dränerings ekonomi, beröva vision och social roll. De levererar dem till sponsorns välgörenhet och kultur är de smulor som återvänder huvudstaden till dem som gör brödet. Jag korsar bibliotekets korridorer, som på något sätt är andens vägar. Jag får en skolbok som jag älskar: "Jag bor i ett nummer". "Kominitsis" publikationer. Den publicerades i Rostov-Don 1932 av grekerna. Röststavning. Jag når korridorns ände, läser i bokens kolossus: "Simiosi. Frågan inte ipirchan tosa Paula simadia + (simadi protesen) anankastike editorial att metachiristi gE några periptosis vad leksyla "y" i stället för RST simadiy +. "Tänkande om hur och med lite material, och med färre instrument kommer alltid att tjäna Ditt kunskapsbehov. Eftersom det inte är det medel som håller oss vid liv, men dina behov.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου